KKZ Kwaliteitscafe
  Kwaliteitscafe
 * = alleen voor leden



  homepage   wat doen we?   kwaliteitscafe   Home  Email deze pagina  Print deze pagina

Korte beschrijving

Datum: 14-9-2005
Tijd: 19:00 - 21:45
Locatie: Cafe de Griete te Zaamslag

Klachtenbehandeling?

Introductie door Piet van den Akker, bestuurslid KKZ

"Hoe het kwam is mijzelf nog steeds niet duidelijk, maar ik wilde absoluut geen koffie meer. Misschien het gevolg van een overdosis of een zomergriepje? Van thee de hele dag door word je op den duur erg flauw en daarbij komt dat ik een redelijke zoetekauw ben. Dus op een dag kwam mijn eega aan met een pak cacao gemengd met wat koffie, voor de afwisseling. En dat beviel prima, dus pak mee naar het werk, beetje heet water en ik was het mannetje! Tot ik ontdekte dat er steeds poeder in mijn la lag. Eerst denk je nog, ik heb wat zitten knoeien, maar na een paar weken merk je dat de bodem van het pak niet goed is dichtgemaakt. Foutje in het 'sealproces'? of materiaal niet in orde na een opstart? Hoe dan ook, je voelt je kwaliteitsman en wilt je collega bij die leverancier wel helpen. Er staan allerlei nummers op de bewuste pakken en een informatieadres, dus opsturen die handel. Uiteraard een briefje erbij met als boodschap: Zo zal het wel niet de bedoeling zijn; geef even door aan de productieafdeling!" Kort daarna kwam er een pakje retour, met een nieuw pak van mijn (toen nog) favoriete mengsel en wat proefpakketjes van alternatieve producten van de betreffende firma; uiteraard met een briefje. “Hartelijk dank voor uw brief ….het spijt ons zeer …. MAAR DAAR ZULT U WEL NIET TEVREDEN MEE ZIJN!”
Dat was tegen het zere been!! Ik erger me al aan die sportverslaggevers, die menen te weten wat een willekeurige sporter midden in een wedstrijd denkt, maar de eerste de beste “klachtenadministrateur” moet mij niet gaan vertellen waar ik wel of niet tevreden mee ben! Voor ik goed en wel een brief had opgesteld, zei mijn eega: “Waar maak jij je nu toch zo druk om?” Ik heb inderdaad niet geschreven, maar ben weer koffie gaan drinken … en heb nooit meer iets van die firma in huis gehaald.
Conclusie: "Er zijn veel verschillende 'klanten' en ook veel verschillende 'klachten'. Kan er één manier zijn voor klachtenbehandeling? Er is enige tijd geleden een ISO richtlijn over verschenen. Ook zijn er diverse leden van het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK) met klachtenbehandeling in de praktijk bezig geweest. Twee van hen, Theo Stoel en Anina Paarlberg, willen graag met u van gedachten te wisselen!

Via een korte introductie begin augustus, bent u al op de hoogte gebracht van de dubbele primeur voor de Kwaliteitskring in Zeeland. Het Kwaliteitscafé in het teken van 'klachtenmanagement' en de introductie van de nieuwe website KKZ. U wordt vanaf 19.15 uur verwacht in Café De Griete, in Zeeuws-Vlaanderen een bekende ontmoetingsplaats, voor overig Zeeland wellicht wat moeilijker te vinden. De Griete treft u onder aan de zeedijk, tussen Terneuzen en Zaamslag. Het uitdraaien van een routebeschrijving verdient aanbeveling!

Het Kwaliteitscafé kenmerkt zich door een ontspannen sfeer in een gezellige omgeving. Kwaliteitskring Zeeland neemt daarom graag de drankjes voor haar rekening tot 21.30 uur! Daarna dient u uw consumpties zelf af te rekenen. Als u met een aantal mensen reist is het verstandig vooraf de BOB aan te wijzen, die zorgt voor een veilige terugreis. Komt u alleen per auto, denk dan aan de limiet!

Programma

19.15 uur Ontvangst en inleveren visitekaartje
19.30 uur

Introductie "Klachtenmanagement" door Theo Stoel en Anina Paarlberg, beiden betrokken bij de werkgroep Klachtenmanagement van het NNK (Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement / www.nnk.nl).

De probleemstelling werd in deze werkgroep als volgt geformuleerd: "Wat zijn vervolgstappen nadat een klachtensysteem is ingevoerd, en hoe kom je tot de gewenste verbeteringen? Ervaringen over dit onderwerp willen zij graag met u delen.

20.30 uur Pauze met presentatie nieuwe website Kwaliteitskring Zeeland
De website van Kwaliteitskring Zeeland is met het nieuwe webdesign aangepast aan de nieuwste trend op internetgebied. Een strakke vorm in basiskleuren vormen het nieuwe beeld van de website. Door Peter van Wijhe van Presoft, in overleg met de website redactie, werd de nieuwe website vormgegeven en voorzien van een gebruiksvriendelijke opzet.
20.45 uur 1 op 1 gesprekken op basis van uw visitekaartjes,
4 ronden van 10 minuten.
Graag uw visitekaartje bij binnenkomst inleveren!
21.30 uur Afsluitend commentaar op basis van uitspraken en stellingen uit de 1 op 1 gesprekken.
21.45 uur Tijd voor netwerken.
   
Opgave : via www.kwaliteitskringzeeland.nl of het secretariaat : tel. 0113 561665
Locatie :

Café De Griete, Griete 19, 4543 PG ZAAMSLAG, tel. 0115-431511
www.cafedegriete.nl

Opgave : tot 10 september a.s. Heeft u zich al aangemeld, dan kunt u dit terugzien onder de button aanmeldingen van deze bijeenkomst.

Routebeschrijving opvragen via ANWB Routeplanner op internet

 

 

Webmaster Christiaan Boland |   Powered by MySQL Copyright © KwaliteitsKring Zeeland